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Equipe de France: KFC regrette « un caprice » de Mbappé sur les droits à l’image

Une démarche qui a été d’emblée condamnée à l’extérieur du groupe. » Dans cette affaire, l’intérêt de l’enfant est primordial. Il semble que ce soit la seule chose qu’on néglige parce que Mbappé est un joueur de basket-ball » explique le Professeur Dominique Bourg.

Qu’est-ce que le droit à l’image

The fast food company KFC has apologized for what it called a « caprice » by French soccer star Kylian Mbappé. The company had used Mbappé’s image without his permission in an advertising campaign in France. Mbappé had threatened to take legal action against the company unless it paid him compensation. In a statement, KFC said it regretted the incident and would « respect the wishes of the player from now on. »

Comment cela se traduit-il pour les sportifs professionnels

The French national soccer team is sponsored by KFC, and in return, the players have to agree to wear KFC-branded clothing during games. However, it seems that star player Kylian Mbappé wasn’t too happy with this arrangement. During a recent game, he was seen taking off his KFC-branded jacket and throwing it on the ground. After the game, KFC issued a statement saying that they regretted Mbappé’s « caprice » and that they would be talking to him about it.

Pourquoi Mbappé refuse de signer ses droits à l’image

The fast food chain KFC has apologised for an advert in France that used a picture of national team star Kylian Mbappé without his permission.

The company had used the image of the World Cup winner in an social media campaign to promote a new menu item.

But it sparked a backlash online, with many accusing KFC of trying to cash in on Mbappé’s success.

Les autres joueurs qui refusent de signer leur passeport à la Fédération Française de Basket

KFC has issued an apology after French soccer star Kylian Mbappé was seen eating a chicken sandwich from the fast food chain before a match. Mbappé had reportedly been given permission to eat the sandwich by his coach, but KFC says it « regrets » the incident. The company says it does not want to be seen as distracting from the team’s performance.

Le récent incident entre KFC et Kylian Mbappé montre à quel point les questions de droits à l’image peuvent être complexes. Bien que Mbappé ait finalement accepté de figurer dans une publicité pour KFC, il semble que le fast-food aurait pu éviter cet incident en étant plus sensible aux droits des sportifs à contrôler leur image. Dans le futur, KFC devra faire preuve d’une plus grande sensibilité si elle veut continuer à collaborer avec les athlètes de renom.

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